flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Порядок дій працівників Віньковецького районного суду Хмельницької області на випадок виникнення надзвичайних ситуацій

28 грудня 2019, 14:40

 ЗАТВЕРДЖЕНО

 Наказ голови

 Віньковецького районного суду

 Хмельницької області

                                                                   від «28» грудня 2018 р. №97/4.4

 

 

Порядок

дій працівників Віньковецького районного суду Хмельницької області на випадок виникнення надзвичайних ситуацій

  • ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
    • Порядок дій працівників Віньковецького районного суду Хмельницької області на випадок виникнення надзвичайних ситуацій (далі - Порядок дій) розроблено для організації і здійснення практичних заходів, спрямованих на попередження виникнення та розвитку надзвичайних ситуацій (далі - НС), на проведення робіт із забезпечення оперативного реагування, рятування життя та збереження здоров'я людей, зниження розмірів можливих збитків від НС, а також ліквідацію їх наслідків.
    • Порядок дій розроблено відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану» та інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, враховано вимоги Правил пожежної безпеки для державних установ України, Правил охорони праці, інших нормативно-методичних документів.
    • Вимоги цього Порядку дій є обов'язковими для всіх працівників суду, незалежно від займаних посад.

                      2.НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ В БУДІВЛІ СУДУ

                                      ТА НА ЙОГО ТЕРИТОРІЇ

 

  • Рішення щодо настання НС в будівлі суду та на його території приймаються за обставин, коли:
  • створюється загроза збереженості документів та значних матеріальних втрат;
  • створюється загроза життю та здоров'ю людей, порушуються нормальні умови праці в приміщенні суду та на його території;
  • неможливе виконання у повному обсязі покладених на працівників завдань відповідно до вимог нормативних документів.
    • До надзвичайних ситуацій належать:
  • оголошення режиму надзвичайного стану державного, регіонального, місцевого, об’єктового рівня;
  • надзвичайні ситуації техногенного характеру (пожежі, вибухи у чи біля будівлі суду, раптове їх руйнування);
  • аварії в електричних мережах, аварії з викиданням (загрозою викидання) небезпечних та шкідливих хімічних та радіоактивних речовин, шкідливі порушення в системах життєзабезпечення, зв'язку та телекомунікації;
  • надзвичайні ситуації природного характеру (землетруси, зсуви,обвали, повені, метеорологічні НС, пов'язані з атмосферними опадами, шквали, смерчі, снігові замети тощо);
  • надзвичайні ситуації соціально-політичного характеру, пов'язані з протиправними діями, які спричинили знищення, розкрадання або псування документів та майна суду, несанкціонованим доступом до документів сторонніх осіб, відмовою від обслуговування протипожежною або іншою позавідомчою охороною, страйком або іншими діями, пов'язаними з відмовою від виконання службових обов'язків частиною працівників суду;
  • інші обставини, за яких голова суду приймає рішення щодо зміни режиму роботи суду або призупинення його діяльності.
  • Рішення щодо виникнення надзвичайної ситуації (відповідно до п. 2.2 цього порядку) приймає голова суду (у разі його відсутності - особа, яка виконує обов’язки голови суду) та фіксує його в наказі про роботу суду в режимі надзвичайної ситуації.
  • Про виникнення надзвичайної ситуації в приміщеннях та на території голова суду (або виконуючий його обов’язки) негайно повідомляє територіальне управління Державної судової адміністрації в Хмельницькій області ( далі ТУ ДСАУ) та Державну судову адміністрацію України (далі – ДСА України).
  • У разі необхідності призупинити діяльність суду на час надзвичайної ситуації, голова суду (або виконуючий його обов’язки) видає наказ щодо тимчасового призупинення роботи працівників, обов’язки яких не пов'язані із функціонуванням систем життєзабезпечення суду, із збереженням заробітної плати відповідно до ст.113 Кодексу законів про працю України.
  • У разі отримання інформації (прогнозу) щодо можливості виникнення НС державного (регіонального, місцевого, об’єктового) рівня, а також у разі раптового її виникнення наказом голови суду (або виконуючого його обов’язки) вводиться режим підвищеної готовності або режим НС в суді, припинення дії якого теж оформлюється наказом голови суду (або виконуючого його обов’язки).
  • Наказом голови суду (або виконуючого його обов'язки) визначаються працівники, які беруть участь у рятувальних роботах (із зазначенням посади, прізвища, ім’я, по-батькові, номеру контактного телефону та обов’язків на випадок НС).
  • Відповідальність за організацію охорони майна суду під час захисту від надзвичайних ситуацій або ліквідації їхніх наслідків покладається на керівника апарату суду.
  • Відповідальність за дотримання заходів пожежної безпеки та організацію дій персоналу при загрозі або виникненні пожежі покладається на заступника керівника апарату суду та (в разі потреби) на відповідальних осіб.
  • У разі надходження анонімної інформації про загрозу терористичного акту на території суду або поблизу нього, працівник, який прийняв таку інформацію, повинен терміново доповісти голові суду (або виконуючому його обов’язки) та керівника апарату суду (або виконуючому його обов’язки).

 

  1. РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО РЕАГУВАННЮ

НА ОКРЕМІ НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ

 

3.1. При виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних зі стихійними природними (складними гідрометереологічними) небезпечними явищами.

 

До стихійних природних (складаних гідрометереологічних) небезпечних  явищ, які можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій відносяться:

снігові замети, сильна ожеледь, налипання мокрого снігу з порушенням нормальних умов функціонування та роботи суду;

підтоплення території та приміщення суду внаслідок інтенсивних злив та/або розтавання снігового покрову.

Для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, пов’язаних  з різким випаденням опадів у вигляді снігу, внаслідок чого виникнення снігових заметів, сильної ожеледі, налипанням мокрого снігу, тощо в першу чергу   розчистка території суду проводиться за допомогою підручних засобів та залученого до роботи персоналу суду. Забезпечення таких осіб підручними засобами покладається на керівника апарату суду.

В разі виникнення випадків підтоплення і затоплення території і приміщення суду в першу чергу організуються заходи з евакуації матеріальних цінностей та документів з приміщень, що підтоплюються, а також відключення їх електроживлення. Враховуючи відсутність в суді техніки, що може бути залучена для відкачки води з приміщення та території суду, що підтоплюються або затоплюються, до виконання зазначених робіт залучається спеціальна техніка Віньковецького районного сектору ГУ ДСНС України в Хмельницькій області. З метою залучення зазначеної техніки здійснюється інформування та організується взаємодія з Віньковецьким районним сектором ГУ ДСНС України в Хмельницькій області.

 

3.2. При виникненні пожеж (вибухів) у будівлях та спорудах, що знаходяться поруч з приміщенням суду.

 

В разі виникненні пожеж (вибухів) у будівлях та спорудах, що знаходяться поруч з приміщенням суду та в приміщенні суду в першу чергу повинно бути вирішене питання щодо необхідності евакуації персоналу та відвідувачів суду з приміщення суду.

Негайно вжити заходи по герметизації службових приміщень, відключення їх від електроживлення, охороні та посиленню перепускного режиму.

В разі можливості здійснювати гасіння пожежі наявними в суді вогнегасниками та іншими підручними засобами гасіння.

Після проведення евакуації персоналу, в разі відсутності прямої загрози життю і здоров’ю людей, може бути проведена евакуація матеріальних цінностей та документів.

 

3.3. При раптовому руйнуванні приміщення (в тому числі внаслідок терористичних актів).

 

Першочергові заходи з реагування на надзвичайні ситуації, пов’язані з раптовим руйнуванням приміщення суду повинні бути спрямовані на:

найшвидше повідомлення про це аварійних служб:

оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (за тел. 101), служба швидкої медичної допомоги  (за тел. 103) та органів національної поліції (за тел. 102);

евакуації персоналу з небезпечної зони до безпечних зон (районів), на території суду, а в разі неможливості – поза її межами;

припинення енергопостачання (електро -, тепло- та водо – постачання) у будівлі, в якій сталась надзвичайна ситуація;

огородження небезпечної зони і припинення доступу до неї осіб, які не задіяні у проведенні аварійно-рятувальних робіт;

забезпечення безперешкодного доступу аварійних служб до місця проведення аварійно-рятувальних робіт;

заборону персоналу суду наближатись та доторкатись до будь-яких предметів поблизу зони надзвичайної ситуації;

організацію перевірки стану будівель та споруд, які не зазнали руйнування, виявлення у них сторонніх предметів;

посилення охорони приміщення та перепускного режиму на нього;

всебічне забезпечення дій аварійних служб.

 

3.4. При аваріях на об’єктових системах життєзабезпечення: електричних мережах, каналізаційних системах, тепломережах, водопровідних системах.

 

До ліквідації надзвичайних ситуацій на об’єктових системах життєзабезпечення в першу чергу залучаються сили  залученого до роботи персоналу та підручні засоби.  В разі недостатності сил та засобів залучаються відповідні комунальні аварійні служби (за їх викликом).

В разі об’єктивної неможливості виконання службових обов’язків персоналом апарату суду керівництвом  може бути прийняте рішення про встановлення для нього режиму вимушеного прогулу до завершення ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

 

3.5. При виявленні вибухонебезпечних предметів, застарілих та не знешкоджених боєприпасів, інших вибухових пристроїв.

 

В разі виявленні вибухонебезпечних предметів, застарілих та не знешкоджених боєприпасів, інших вибухових пристроїв основні заходи повинні бути направлені на:

найшвидше повідомлення про це аварійних служб: оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (за тел. 101) та органів національної поліції (за тел. 102);

евакуації персоналу з небезпечної зони до безпечних зон (районів), на території суду, а в разі неможливості – поза її межами;

огородження небезпечної зони і припинення доступу до неї осіб, які не задіяні у проведенні аварійно-рятувальних робіт;

забезпечення безперешкодного доступу до місця виявлення небезпечних предметів спеціалістів піротехнічної служби та правоохоронних органів;

заборону персоналу суду наближатись та доторкатись до будь-яких предметів поблизу виявлення небезпечних предметів;

організацію перевірки інших приміщень, будівель та споруд, території на предмет виявлення у них сторонніх предметів;

посилення охорони приіщення та перепускного режиму на нього.

 

3.6. При виявленні в навколишньому середовищі шкідливих забруднюючих речовин понад гранично допустиму концентрацію (ГДК).

 

В разі виявлення перших ознак наявності у навколишньому середовищі (у службових приміщеннях, на території) шкідливих речовин (зокрема – парів ртуті) в першу чергу необхідно сповістити про це органи санітарно-епідеміологічної служби (СЕС) та здійснити превентивну евакуацію персоналу з небезпечної зони.

Подальші дії по ліквідації зазначеної надзвичайної ситуації необхідно буде здійснювати тільки за результатами проведених вимірювань та за рекомендаціями фахівців СЕС.

При виявленні шкідливих речовин у зовнішньому повітрі необхідно застосовувати типові режими радіаційного захисту.

В разі виявлення шкідливих речовин у приміщенні суду необхідно забезпечити очищення приміщень від забруднюючих речовин із залученням до цього спеціалізованих аварійно-рятувальних служб, з наступним провітрюванням  цих приміщень.

Повернення до цих приміщень персоналу здійснюється тільки за результатами відповідних вимірювань, після зниження концентрації шкідливих речовин до безпечного рівня.

 

3.7. При виявленні джерел іонізуючого випромінювання та радіоактивних відходів.

 

Реагування на надзвичайні ситуації, пов’язані з виявленням  джерел іонізуючого випромінювання та радіоактивних відходів, здійснюється  відповідно до вимог постанови КМУ від 02.06.2003 № 813 «Про затвердження Порядку взаємодії органів виконавчої влади та юридичних осіб, які провадять діяльність у сфері використання ядерної енергії, в разі виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу» на підставі заздалегідь розробленого та затвердженого Порядку взаємодії органів виконавчої влади та юридичних осіб, які провадять діяльність  у сфері використання ядерної енергії, в разі виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу.

Координацію дій під час виконання заходів на місці виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта здійснює відповідний орган місцевого самоврядування (його виконавчий орган), або, в якості делегованих повноважень)  - місцеві державні адміністрації.

У разі коли підозра про наявність радіоактивних матеріалів підтверджується в результаті первинного обстеження місця виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта за допомогою дозиметра-радіометра або  отримання достовірної інформації іншим шляхом, Віньковецький районний сектор ГУ ДСНС України в Хмельницькій області на підставі Державного класифікатора надзвичайних ситуацій здійснює класифікацію радіаційної аварії та в обов’язковому порядку залучає до  обстеження необхідні служби.

 

3.8. Загроза або виникнення аварій на транспорті з викидом (виливом) небезпечних хімічних  речовин (НХР) поруч з приміщенням суду.

 

Основними заходами захисту персоналу в разі загрози або виникнення аварій на транспорті з викидом (виливом) небезпечних хімічних  речовин (НХР) поруч з приміщенням суду є:

евакуація персоналу із небезпечної зони;

впровадження типових режимів радіаційного захисту, а саме:

1-й режим - здійснення заходів санітарно-гігієнічного характеру: герметизація службових приміщень, обмеження або заборона перебування персоналу на відкритому повітрі, періодичне вологе прибирання у службових приміщеннях, переміщення персоналу всередині будівель з нижчих поверхів на вищі (при аваріях з викидом хлору) або навпаки (при аваріях з викидом аміаку), моніторинг радіаційної та хімічної обстановки;

2-й режим  - евакуація персоналу з будівель, споруд та територій в безпечні місця або за місцем проживання;

3-й режим – видача персоналу засобів індивідуального захисту;

4-й режим - укриття персоналу у фонді захисних споруд цивільного захисту.

Евакуації персоналу із зони хімічного забруднення  передує забезпечення його засобами індивідуального захисту (далі – ЗІЗ) – промисловими протигазами. В окремих випадках, за неможливості забезпечення персоналу ЗІЗ здійснюються інші заходи щодо його захисту, з урахуванням фізико-хімічних характеристик небезпечних речовин (використання ватно-марлевих пов’язок тощо) .

В разі виникнення поруч з об’єктами аварій з викидом (розливом) хлору здійснюється герметизація приміщень, персонал передислокується на верхні поверхи будівель, в яких він перебуває. В разі ж аварій з розливом аміаку персонал навпаки з верхніх поверхів спускається до найбільш нижчих рівнів.

Евакуація персоналу з будівель проводиться після забезпечення персоналу ЗІЗ або після усунення небезпеки отруєння людей. В цьому випадку евакуація персоналу здійснюється тільки з дозволу керівника ліквідації надзвичайної ситуації.

 

  1. Практичні дії працівників суду на випадок виникнення

надзвичайних ситуацій

 

з/п

Найменування дій

Відповідальні особи

(в разі їх відсутності відповідальними  вважати особи, що їх заміщають)

4.1

Повідомити керівництво суду про НС

Працівник, який першим виявив НС

4.2

Проінформувати про настання НС керівництво ТУ ДСА України в Хмельницькій області  та ДСА України

 

Голова суду ,

керівник апарату суду

  4.3

Викликати відповідні служби: пожежну охорону

поліцію

аварійна служба

швидка медична допомога

організація  проведення евакуації людей (в  разі необхідності)

 

 

головний спеціаліст

помічник голови суду

старший секретар

судовий розпорядник

керівник апарату суду,

заступник керівника апарату суду

 

  4.4

Винести наказ про настання НС та перехід на роботу в режимі НС

Голова суду

  4.5

Підсилити охорону будівлі та приміщень суду

 

Голова суду,

керівник апарату суду,

судовий розпорядник

 4.6

Ввести в дію заходи щодо ліквідації НС (припинення енергопостачання : електро -, тепло- та водо – постачання) будівлі, в якій сталась надзвичайна ситуація;

герметизація приміщення, в разі наявності в повітрі шкідливих речовин;  застосування вогнегасників , в разі пожежі; до приїзду спеціальних служб забезпечити локалізацію загрози

Керівник апарату суду,

судовий розпорядник,

головний спеціаліст

4.7

У разі виявлення в приміщенні суду чи залі судового засідання підозрілих предметів (речовин)  вжити заходів щодо обмеження присутності працівників суду та відвідувачів у небезпечній зоні знаходження підозрілого предмета (речовини)

Судовий розпорядник,

секретар судового засідання

 4.8

У разі виникнення НС, що загрожує життю та здоров’ю працівників та відвідувачів суду, вжити заходів щодо їхнього захисту (направлення до місць укриття або інших безпечних місць, видача засобів індивідуального захисту тощо)

Голова суду,

керівник апарату суду,

судовий розпорядник

4.9

Евакуацію працівників суду починати з приміщень, де виникла НС, а також з приміщень, в яких загрожує настання шкідливих наслідків НС. Евакуйованих перевірити по кількості за списком

Керівник апарату суду,

заступник керівника апарату суду, судовий розпорядник

 4.10

Перерозподілити обов’язки працівників з метою забезпечення збереженості документації та функціонування систем життєзабезпечення суду

Голова суду,

керівник апарату суду,

відповідальні особи

 4.11

Вжити необхідних заходів щодо зберігання матеріальних цінностей при загрозі або виникненні НС

Керівник апарату суду,

відповідальні особи

 4.12

У разі виявлення фактів несанкціонованого доступу до приміщень суду сторонніх осіб, вчинення останніми протиправних дій, що призвели до знищення, розкрадання або псування документів або майна суду, про зазначені факти негайно повідомити голову суду і відповідне відділенні поліції. До прибуття представників поліції вжити заходів щодо затримки сторонніх осіб

Особа, яка перша виявила такі дії,  судовий розпорядник

 4.13

Повідомити керівника аварійно-рятувальної служби щодо конструктивних і технологічних особливостей будівлі суду, за необхідності надати їм по-поверхові плани

Керівник апарату суду

 4.14

Для зустрічі викликаних рятувальників виділити працівника суду, який повинен чітко інформувати рятувальників про кількість евакуйованих та не евакуйованих працівників. Забезпечити працівникам аварійно-рятувальної служби, що прибули до суду, доступ до приміщень суду

Керівник апарату суду,

заступник керівника апарату суду, судовий розпорядник

 4.15

За необхідності прийняти рішення щодо тимчасового переведення працівників на іншу роботу або тимчасового відсторонення від виконання посадових обов’язків працівників, які не беруть участі у ліквідації наслідків НС, підтримки функціонування систем життєзабезпечення суду, забезпечення збереження документів або майна

Голова суду,

Керівник апарату суду

4.16

Припинення дії НС оформлюється наказом голови суду

Голова суду

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Список телефонів екстреної допомоги

 

Найменування служби

Номер телефону

Оперативно-чергова частина МНС

101

Поліція

102

Медична швидка допомога

103

Аварійна служба газу

104

Відповідальні особи:

Голова суду

Керівник апарату суду

Заступник керівника апарату суду

Старший секретар суду

Головний спеціаліст

Судовий розпорядник

Секретар судового засідання

 

 

(03846) 3-00-98

(03846) 3-01-52

(03846) 3-01-52

(03846) 2-21-32

(03846) 3-01-52

(03846) 3-01-52

(03846) 3-01-52

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Примірний перелік

обладнання та матеріалів, необхідних на випадок
виникнення надзвичайних ситуацій в приміщенні суду

та на його території

  • Для роботи рятувальної групи:
  • засоби індивідуального захисту, спецодяг (халати, фартухи з прогумованої тканини, шапочки, косинки, рукавички гумові, маски гігієнічні або респіратори, окуляри захисні), гумове спецвзуття;
  • аптечки першої допомоги;
  • таблички нагрудні для пізнання членів групи;
  • ліхтарі кишенькові;
  • батарейки до ліхтарів;

- подовжувані для електроприладів (для роботи освітлювальних електроприладів, насосів, вентиляторів тощо).

  • Для осушення приміщень та сушіння документів:
  • насоси;
  • обігрівачі повітря;
  • осушувані повітря;
  • пилососи,
  • вентилятори;
  • відра, ганчір’я.
  • Для пакування, маркування та перевезення документів:
  • ящики та корзини з пластику;
  • мішки поліетиленові (для перевезення документів та для збору сміття);
  • папір обгортковий водостійкий;
  • папір фільтрувальний або газетний (без тексту);
  • блокноти;маркери водостійкі;
  • стрічка клейка;
  • етикетки водостійки;
  • ножиці;
  • ножі;
  • губки;
  • мотузки.

4 Для документування НС та відновлювальних робіт:

- фотоапарат;

- відеокамера;

  • диктофон;
  • батарейки,плівки тощо.